2 090 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Hur ska jag tänka när jag väljer acctank till en källare?
Tänkte det skulle vara enkelt för vem som helst att knöka in en större tank än med en färdigbyggd...Modulariserad på höjden, bara att koppla ihop..Att svetsa en trycktank är inget jag ger mig in på iallafall, och att anlita en svetsfirma.. ja då blir det nog dyrare än om det skulle finnas en färdig produkt på marknaden..mexitegel skrev:
För tanktillverkaren blir det ju också bra med bara en typ av produkt som kan kombineras ihop till valfri tankstorlek, transporterna blir enklare etc...
Ja men olika bra? Man har ju hört att en tank helst ska vara hög och cylindrisk. Nog är det skillnad mot en kubgaia skrev:siktning får du alltid om du inte vispar vatten. Tänk att det siktar sej i en sjö också , tankens form gör ingen betydande skillnad .
En tank ska i första hand klara trycket och runda tankar gör det bättre än fyrkantiga. Dom fyrkantiga måste stadgas inuti och därför dyrare att tillverka ... har jag hört.
gaia
Framförallt ska det vara hög kvot volym/area, med småburkar (under 1000 liter) blir det bara en massa area och ingen volym. En låg kub på nåra m3 kan hålla skiktningen bättre än ett knippe 500-literstankar.
Sen har det stor betydelse hur och vad som ansluts.
Sen har det stor betydelse hur och vad som ansluts.
Klicka här för att svara