Hej,
Det är stopp i tvättmaskinen (BOSCH, kod E18) Jag har redan rensat filtret. Nästa steg är att rensa avloppsslangen. Den yttersta delen av den (vid avloppssidan) ser bra ut. Någon som vet om jag kan lossa den där den sticker ut på maskin sidan för att kolla om stoppet sitter där, se bilder? Hur får man löss den?

• Tvättmaskinens avloppsslang där den ansluter till maskinen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinens avloppsslangsanslutning med grön markering, sedd från sidan. Observera metallplattan och skruv intill slanganslutningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Det går inte att använda en avloppssrensfjäder då? D v s lossa slangen, håll den så rakt det går och rena med fjädern från dess utlopp.

Ska testa att göra det igen. Gjorde det en gång tidigare men felet visade sig igen efteråt.

Modell# E-nr WAS28365sn/45 FD 9311 2000050
Type WNM51
KD code: ME458C
42110X002601103

Har även kort maskinen 3 ggr med program 90 grader. Felet var borta efter den 3e gången men visade sig igen när jag körde 40 grader.

Redigerat:
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det går inte att använda en avloppssrensfjäder då? D v s lossa slangen, håll den så rakt det går och rena med fjädern från dess utlopp.
Tack för tipset, det visade sig till slut att det var pumpen som var trasig. Nu funkar maskinen igen. Hurra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.