Vi är nya med hus och trädgården är riktigt sunkig.
Marken är väldigt mättad och när det regnar blir det riktigt blött där det blåa är. Just nu håller vi på att riva bort allt sly som syns på bilden och eldar upp detta
Det röda på bilden är en dräneringsbrunn som de installerade för länge länge sedan, den är fungerande men röret som ligger i gräsmattan är säkert täpt och fungerar inte alls.
Kan jag köpa 6st Dräneringsrör Ø 100 mm
https://www.biltema.se/bygg/vvs/dranering/draneringsror-o-100-mm-2000036749
som jag drar under marken fram till brunnen? Hur långt ner ska dessa rör ligga och vilken lutning ska jag ha på det?
Vet att det kräver mycket arbete men det är jag beredd på.
Skulle behöva en lathund i steg vad vi ska göra.
Tack