Hej! Efter ett års väntan på en gräsmatta så rullade vi en ny gräsmatta nu i somras. Men som ni ser så har den blivit vanskött av mig. Inga ursäkter egentligen utan mer kanske brist av kunskap och det är första huset och gräsmattan man äger. Men det är som det är just nu. Jag tror att gräsmattan har växt för mycket och sen lagt sig och täppt igen lite överallt och sen har gräset under ruttnat och dött och nu står jag här med en gräsmatta som ser väldigt halvtaskig ut. Vad har ni för tips för att kunna åtgärda detta? Köra dressjord över hela skiten och sen så överallt eller vad tror ni? Så som det ser ut på bilderna ser det ut ungefär över hela gräsmattan. Tack på förhand
Klipp gräset nu en gång. Kör sedan regelbundet tills innan det blir frost. Höstgödsla nu. Eventuellt kan du köra lite matjord + frön på ställen där det ser bart ut men frågan är om det inte kommer växa ihop ändå.
Var inte på gräsmattan när den är blöt, och klipp heller då inte gräset. Gå inte på gräset mer än nödvändigt tills det återhämtat sig.
Det kommer återhämta sig.
Var inte på gräsmattan när den är blöt, och klipp heller då inte gräset. Gå inte på gräset mer än nödvändigt tills det återhämtat sig.
Det kommer återhämta sig.
Okej! Tack för snabbt svar! Jag har klippt det ett par gånger nu under två veckors tid och har fått ner det till en bra längd nu! Men då ska jag undvika att gå på det!
Klicka här för att svara