Hej,

Jag har två frågor. Antar att någon har samma typ av järn/manganfilter som mig och kan svara. Har ingen bruksanvisning och inte lyckats googla mig fram heller.

1. Hur bär jag mig åt för att göra en manuell backspolning vid behov? Jag vred vredet medurs en liten bit och filtret började kasta ut vatten. Startläget var på ”serv” som på bilden innan jag vred. Lät den kasta ut vatten i cirka 10 min och skulle sedan dra tillbaka den, moturs, men det gick inte. Fortsatte vrida medurs men då startade den igång någon annan process. Det lät annorlunda så jag fick panik och drog sen snabbt medurs till ”serv” igen. Jag vet uppenbarligen inte var jag ska ställa mig med vredet för att göra en backspolning.

2. Hur ställer jag in den automatiska backspolningen till att ske varannan dag istället för var tredje? Den backspolade igår, därför visar den nu 02. Vi använder inte särskilt mycket vatten så tänker att det är bättre med tätare backspolningar.

Hjälp mig!

• Järn/manganfilter med svarta reglage och digital display, inställt på "serv" i ett utrymme med kablar och blå behållare under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.