Hej!

Badrum renoverades 2018 av fackmän. Nu börjar vattnet rinna ut på golvet under inkaklat badkar men jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att rensa? Har försökt flytta lite på gallret och gå ner med något liknande en stor rörborste men brunnen är väldigt grund och röret som löper ut längs ena kanten kommer jag ej in i pga dålig åtkomst.

Det Är trångt vid inspektionsluckan. Kommer bara åt med ena armen. Vänstern också typiskt nog. Se foton. Eftersom ett rör går ner genom ett hål i gallret behöver jag få bort röret på något sätt antar jag. Frågan är bara hur och om jag får tillbaka det sen? Hur hade ni gjort? Kaustiksoda och hoppas på det bästa? En spolbil?

Ps. det går en balk ovanför brunnen pga att badkarets ben annars hade hamnat på brunnen.

• Avloppsrör och galler under inkaklat badkar med synlig inspektionslucka och begränsad åtkomst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med vita sanitetsprodukter och marmorerade kakelväggar, där en brunnsgrill nära ett badkar syns delvis blockerad.
    Skapa konto
  • Vy under badkar som visar rörkopplingar och en golvbrunn med begränsad åtkomst för rensning.
    Skapa konto
  • Närbild på rörkopplingar och avloppsgaller under badkar med begränsad åtkomst.
    Skapa konto
Kan du inte skruva isär avloppet så du kan få bort gallret?

Jo det kanske går, men med en hand? Tror du man får dit det igen?

nikasp
Du får väl skruva isär här så du kan lyfta bort galler och rör. Sen borde du kunna lyfta bort vattenlåset.
Men... så idiotiskt att bygga så det blir så jäkla idiotsvårt att komma åt. Good luck!

• Rörkonstruktion under ett handfat med vattenlås och galler som verkar svåråtkomliga.
    Skapa konto
Tack för ditt svar! Tror du jag behöver ta bort vattenlåset? Det är ju själva brunnen som svämmar över

nikasp
Du har säkert en massa härligt hår och hudfett mm gojs. På med gummihandskar och rensa brunnen så blir det nog bra, kan ju hända att det hänger saker ända från badkarssilen ner genom vattenlåset. Blir extra snabbt stopp med långhåriga tjejer i hushållet har jag märkt.

Aha du snackar om vattenlåset som är under/bortom golvbrunnen nu? Aa det tror jag säkert

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.