Fairlane
RoTe RoTe skrev:
Inte fan tillverkar man lampor i borås
PR Home är från Borås. Sen köper de kanske tillverkningen i Kina, det vet jag inget om, men det är isåfall PR Home som har ansvaret.
 
RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
PR Home är från Borås. Sen köper de kanske tillverkningen i Kina, det vet jag inget om, men det är isåfall PR Home som har ansvaret.
okej jag såg inget om pr home
 
D Dilato skrev:
Nej, inte farlig för den är gjord helt i plast.

Har du klurat ut hur du ska sätta upp plafonde
D Dilato skrev:
Nej, inte farlig för den är gjord helt i plast.

Har du klurat ut hur du ska sätta upp plafonden med dess platta metallfäste?
Det finns ett hål i mitten på metallfästet, tänkte försöka montera kroken i taket igenom hålet på något sätt. Kanske inte den snyggaste lösningen, återstår att se🙂
 
useless useless skrev:
Nej! Du ska ha en stickpropp med skyddsjord.

[bild]
Vill bara trippelkolla försatt vara helt hundra. Är det bara att koppla in lampan nu?
 
  • Elektrisk lampa med synlig kabelanslutning och kontakt, redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
R
R RoAd skrev:
[länk]

Och även dom säljer lampor utan stickpropp med kassa instruktioner. Så vad var poängen med ditt första inlägg i tråden?



Elkabling för lampa med kablar i färgerna grön-gul, blå och brun. Texter: Grön gul, Blå, Brun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.orsjo.com/products/starlight-1
 
R
useless useless skrev:
Och även dom säljer lampor utan stickpropp med kassa instruktioner. Så vad var poängen med ditt första inlägg i tråden?
Det var ett svar på din fråga om vilka som "säljer lampor som inte är tillverkade i kina". Var det otydligt?
 
R RoAd skrev:
Det var ett svar på din fråga om vilka som "säljer lampor som inte är tillverkade i kina". Var det otydligt?
Det var solklart, men ditt första inlägg i tråden är fortfarande oklart.
 
R
useless useless skrev:
Det var solklart, men ditt första inlägg i tråden är fortfarande oklart.
Ledsen, jag hänger inte med. Det inlägget var solklart, men mitt första inlägg, som är samma inlägg, är det inte !?!

Blandar du ihop mig med någon annan?
 
R RoAd skrev:
Ledsen, jag hänger inte med. Det inlägget var solklart, men mitt första inlägg, som är samma inlägg, är det inte !?!

Blandar du ihop mig med någon annan?
Ja.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Så tanken att trä igenom kroken blev inge bra.

Min fråga nu är om jag kan skruva fast metallhållaren under den vita kåpan (inte på som bilden visar). Eller har ni något bättre förslag?

Metallhållare monterad ovanpå en vit takinfattning med en krok och elektrisk ledning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RoTe
Köp en lampa gjord för svenska hem
 
Kom gärna med något vettigt, många lampor som är ”gjorda för svenska hem” ser ut så här.
 
RoTe
Z Zoozaa skrev:
Kom gärna med något vettigt, många lampor som är ”gjorda för svenska hem” ser ut så här.
Nej det gör dom inte. Det är bara du som tror så eftersom så mycket kinaskräp säljs i köpladorna. Blir ganska less på att denna fråga dyker upp typ tre ggr i veckan här på forumet pga folk köper det som ser fint ut istället för det som faktiskt fungera i sitt hem. Tycker du det är normalt förfarande? Köper du en bil för att den är fin och inte för hur den ska användas? "Oj bilen går inte in i mitt garage, aja får fråga på forumet hur jag gör garaget att passa bilen"

Jag har aldrig haft problem med en lampa från Ikea, kanske börja där?
 
Kan du inte bara fästa en skruvögla i centrumhålet i plåthållaren, som du sen hakar i taköglan?
(Typ Biltema Artnr. 89-846)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.