1 878 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hur ska jag göra med mosaiken?
Vi ska byta stommar och kakel och tänkte sätta mosaik. Vi ska inte ha mosaik på sidoväggarna utan bara rakt fram framför bänkskivan. Våra nya skåp kommer högre upp. Kan jag göra så att jag tar bort kaklet på sidorna där jag inte ska ha mosaik och sedan fyller upp med något där det saknas kakel för att sedan kunna sätta mosaik ovanpå det gamla kaklet? På så sätt slipper jag ju dra ner allt kakel.
Kan jag fylla upp med gipsskiva? Tror ni jag får ett felfritt resultat då?
Vad är det ni inte ska byta egentligen? Din lösning låter konstig i mina öron, jag har inte snappat upp att man sätter mosaik på ett befintligt lager med kakel? Det lär ju bygga en del extra?
En idé kan ju vara att skära ut befintligt gips (?) där kaklet nu sitter och så högt upp det är möjligt och sedan sätta nya gipsskivor för mosaiken.
En idé kan ju vara att skära ut befintligt gips (?) där kaklet nu sitter och så högt upp det är möjligt och sedan sätta nya gipsskivor för mosaiken.
Fru_Skogsberg skrev:Vi ska byta stommar och kakel och tänkte sätta mosaik. Vi ska inte ha mosaik på sidoväggarna utan bara rakt fram framför bänkskivan. Våra nya skåp kommer högre upp. Kan jag göra så att jag tar bort kaklet på sidorna där jag inte ska ha mosaik och sedan fyller upp med något där det saknas kakel för att sedan kunna sätta mosaik ovanpå det gamla kaklet? På så sätt slipper jag ju dra ner allt kakel.
De går men mosaiken e ju rätt känslig så försök få så slät å jämn yta som möjligt...
Klicka här för att svara