???Tänkte äntligen få tummen ur å börja med övervåningen på vårat Älvsbyhus. Har lite frågor som jag tror att detta kunniga forum kan ge mig tips/svar på. Takstolarna är ju som bekant inte mer än 150mm djupa så det behövs byggas på lite. Tänkte lösullsisolera med 250mm i snedtak så jag måste ju bygga på ialla fall en 130mm,om man gör en luft spalt på 30mm. Ska man lägga en "fet" bit eller ska man lägga typ 45+45+45. Vad e enklast/bäst? Hur har ni gjort stoppen längst ut i takfoten(för isoleringen)? Vad e bäst som väggmaterial? Spån el. gips? Om nån har bilder så e jag tacksam.