Hej
Jag måste sätta in fler golvreglar i min badrumsrenovering så att jag får cc 300mm. Hur ska jag fästa reglarna mot väggen, eller det är egentligen en ram av väldigt grova brädor/stockar? Ska jag använda balkskor? Eller ska jag köra in skruvar snett i från varje sida? Som det är nu så är reglarna spikade. Badrummet är 50 år gammalt.
Tack!
Jag måste sätta in fler golvreglar i min badrumsrenovering så att jag får cc 300mm. Hur ska jag fästa reglarna mot väggen, eller det är egentligen en ram av väldigt grova brädor/stockar? Ska jag använda balkskor? Eller ska jag köra in skruvar snett i från varje sida? Som det är nu så är reglarna spikade. Badrummet är 50 år gammalt.
Tack!
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Jag hade kostat på mig balkskor när det är till ett badrum som du vill ska vara rejält när dy väl bygger igen det. Liten kostnad i badrumssammanhang och enkelt att jobba med.
Jag fick problem, eller det såg inte riktigt ut som jag hade tänkt. Det fanns ingen "ram" runt de befintliga reglarna. De verkar gå över hela huset. På bilden jag har bifogat kan man se att balkarna hålls i med hjälp av ett järn som sitter i timmerväggen. Järnet kan ses bakom det vita röret i bilden. Så nu har jag alltså inget att fästa mina nya reglar i på den här sidan. Ska jag ta gaffelankare och fästa i timmerväggen? Eller ska jag sätta en ny regel under timmerväggen mellan de befintliga balkarna/reglarna och sedan fästa mina nya reglar i denna med vanliga balkskor?
Kan du sätta kortlingar mellan befintliga reglar mot väggen och sedan dra en lång regel emellan?J Jonas Birgerson skrev:Jag fick problem, eller det såg inte riktigt ut som jag hade tänkt. Det fanns ingen "ram" runt de befintliga reglarna. De verkar gå över hela huset. På bilden jag har bifogat kan man se att balkarna hålls i med hjälp av ett järn som sitter i timmerväggen. Järnet kan ses bakom det vita röret i bilden. Så nu har jag alltså inget att fästa mina nya reglar i på den här sidan. Ska jag ta gaffelankare och fästa i timmerväggen? Eller ska jag sätta en ny regel under timmerväggen mellan de befintliga balkarna/reglarna och sedan fästa mina nya reglar i denna med vanliga balkskor?
Då får du cc30.
Eller så borde du kunna kortla mellan på cc30.
Jag satte kortlingar mellan bjälkarna samt en infästning i väggen så jag tror jag fick till det. Upptäckte sedan som du skrev att jag skulle få problem med vattnet och avloppet. Det är ändå en firma som installerat det... Läste sedan också att vita rör inte är för inbyggnad. Stämmer det? Ska jag byta mot grå rör och avsluta med en "slät 90 graders böj" som går ut ur väggen?mexitegel skrev:
Blir det inte väldigt stort hål i väggen om jag har muffsidan utåt? Höjden nu är på 550 mm, men skåpet med handfatet har ingång på lägre höjd, så jag måste flytta ner det en bit.O Oskar81 skrev:
Klicka här för att svara