Moderator
· Stockholm
· 57 906 inlägg
Jag börjar undra om jag (och andra) har missförstått. Är det dosan i väggen som är lös, eller är det uttaget/brytaren som inte går att få fast i dosan?
Jag tror att nedanstående bild visar din dosa. I så fall är det en dosa som är tänkt att monteras i en vägg av skivmaterial (t.ex gips). Fastsättningsskruvarna manövrerar en litet bleck som ska svänga ut bakom skivan. Du har en murad eller gjuten vägg. Där får blecken inget grepp. Jag föreslår att du lirkar loss dosan och lägger lite sättlim, skum eller liknande i hålet och sedan trycker tillbaka dosan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 955 inlägg
Det behöver du inte - fäst dosan nu för den ska ändå sitta kvar på samma plats med kakel på - annars stämmer det inte med hålet för kabeln som kommer in där. Efter kaklandet kan du istället använda distansringar utanpå dosan för att hamna i liv med kaklet.
Gipsbruk, sedan låta den torka. Eller plugg och skruv i sidan.
alternativt välja rätt dosa.
alternativt välja rätt dosa.
Produkter som diskuteras: "sidavbitare"
Sidavbitare
Sidavbitare, även kända som diagonalavbitare, är ett typ av handverktyg som främst används för att klippa tråd och små stångmaterial. Dessa verktyg har två motsatt sittande blad som skär mot varandra på en diagonal, vilket gör dem
Läs mer