Rickard.
C cpalm skrev:
Jag skulle fundera två gånger innan jag satte dit ett sånt där, även om jag inte direkt har något alternativt förslag. För jag antar att det vattenlåset är av "traditionell" modell som torkar ut om det inte fylls på. Har nämligen ett till synes identiskt sådant Faluplast vattenlås på ett av mina handfat.

Som en parantes kan nämnas att det lätt blir igensatt och är lite halvkrånglig att rensa, fast det är ju inget problem med spillvatten från VVB.
Jag saknar också en bättre lösning på det men det skulle vara enkelt att vrida lite på säkerhetsventilen om/när det börjar lukta.

Till golvbrunnar finns det fungerande fjäderstängande (nood) och till handfat finns det mystiska membranlösningar som i teorin ska lösa detta problem men det saknar jag erfarenhet och jag vet inte om det finns något som faktiskt skulle funka här men det är såklart fritt fram för TS att undersöka.

Redigerat:
C
Rickard. Rickard. skrev:
Till golvbrunnar finns det fungerande fjäderstängande
Ja, om man skall hårddra det kräver Säker Vatten golvbrunn i utrymme med varmvattenberedare (4.4.5), så det kanske är "rätt" alternativ. Då släpper man så klart spillvattnet i brunnen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.