5 288 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Hur ska jag byta termostater på elementen, läcker!
Samma som jag gjorde då, tog precis som du säger ett par minuter per element och jag hade aldrig gjort det förr.
Du ska shunta ut så mycket som behövs för att hålla värmen i huset, enkelt va ;D
Jag brukar shunta ut ungefär 40-45 grader hela vintern sen får termostaterna sköta resten. Många tycker automatisk shunt är jättebra, jag tycker att nya och välfungerande termostater gör ett nästan lika bra jobb.
Du ska shunta ut så mycket som behövs för att hålla värmen i huset, enkelt va ;D
Jag brukar shunta ut ungefär 40-45 grader hela vintern sen får termostaterna sköta resten. Många tycker automatisk shunt är jättebra, jag tycker att nya och välfungerande termostater gör ett nästan lika bra jobb.
Nej, så enkelt brukar det inte vara. Jag gjorde som så att jag köpte en digital ute/innetermometer på ÖoB delade den sensorn som skulle vara utomhus så att jag med eltejp kunde tejpa denna mot utgående rör från pannan på detta sätt kan jag se aktuell temp och max/min temp sen sist jag återställde den. Jag gjorde samma på returen från elementen så då får jag den tempen också. Har haft det så i ett år nu och det fungerar galant. Jag provade först 2 olika anliggningstermometrar men dessa var milt sagt värdelösa. Om du ska göra det tänk på att sätta en tunn bit tejp först mot röret så du inte kortsluter sensorn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden