Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
1
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nr 2 är rätt, snyggast och bäst.
Från Laskompaniet.se:

Från Laskompaniet.se:

Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men inte bara väl?R RoBo skrev:
När man öppnar trycker man på ovansidan, eller hur? Störst yta där om det är "rättvänt".
Och så slipper man se skarven/imfogen mellan trä och metall.
Och skit rinner inte in i skarven och misspryder.
Det där ligger helt klart upp och ner. Låsskruvarna sitter ju uppåt; helt galet!Härryda2015 skrev:
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Det med skruvarna tänkte jag inte på, men det stämmer att det vill man inte se.KnockOnWood skrev:
Ytan, är lika stor rättvänd eller felvänd.
Det är i grunden gamla funkis trycken och dom monterades enligt bild 1.
Vanligtvis när man monterar trycken så brukar man ha skruvhålet på undersidan som på bild 2.
Du väljer själv då Habo monterat skruven på "fel" sida.
Vanligtvis när man monterar trycken så brukar man ha skruvhålet på undersidan som på bild 2.
Du väljer själv då Habo monterat skruven på "fel" sida.
Tack för alla svar! Bakgrunden är att vi köpt ett hus med gamla (1950-tal?) dörrar. Alla drygt 20 dörrar har handtaget monterat som variant 1. När jag tog loss ett handtag för att justera det, tyckte jag att variant 2 eventuellt såg bättre ut, samt att stoppskruven då hamnar nedåt.
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Svårt att se på bilderna, men jag tycker det ser ut som att ena sidan är plattare och andra mer rundad (sidorna som blir framåt/bakåt alltså)? Om det är så, så fundera på vad som ger skönast grepp. Annars, ta det du tycker är snyggast!
Bästa svaret
Dom ska egentligen monteras enligt bild 1 men som jag nämnde tidigare så har Habo monterat dekoren (plast, trä) så att hålet kommer på fel sida.P Perry79 skrev:
Jag vet inte vad som blev fel när Habo tog fram dessa men då det är samma trycke som de som är runda bara med annan dekor så gissar jag att något blev galet och misstaget har fått leva kvar.
Montera dom så som du vill ha dom det är ju du som ska leva med dom i ditt hem.
Klicka här för att svara




