Vi ska uppdatera köket lite och bland annat byta ut kakel mot mosaik. I samband med det så önskar vi sätta mosaiken högre än vad kaklet går idag. Mitt problem är hur man ska sätta det runt fönstret. Vi ska gå c:a 1/3 upp i höjdled utmed fönstret med mosaik, men hur gör man med fönsterlisten? Invändig salning tänker jag mig blir trä på sidorna och mosaik på nertill.
Så här:
eller så här:
Eller på något helt annat sätt?
Så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller så här:
Eller på något helt annat sätt?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tycker att du skall ha samma foder runt hela fönstret, även längs undersidan.
Tror att det blir snyggast så.
Alltså så här:
Det finns ju klackfoder.
Där kan man med lite hyvlande och sågande anpassa "djupet" så det passar mot olika väggtjocklekar.
Såvida man inte vill leka med utfyllnadslister, vilket säkert blir billigare
Gör jag mig förstådd
Tror att det blir snyggast så.
Alltså så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ju klackfoder.
Där kan man med lite hyvlande och sågande anpassa "djupet" så det passar mot olika väggtjocklekar.
Såvida man inte vill leka med utfyllnadslister, vilket säkert blir billigare
Gör jag mig förstådd
Mät och mät igen och se om du kan justera fodret så det ligger mot mosaiken
Sätt mosaiken först med centrering mitt i fönstret och dra ut foder det går mot mosaiken.
Eller lägg fodret på mosaiken och sätt en salning motsavarande mosaiken på utsidan av fodret
Sätt mosaiken först med centrering mitt i fönstret och dra ut foder det går mot mosaiken.
Eller lägg fodret på mosaiken och sätt en salning motsavarande mosaiken på utsidan av fodret
Nja, det tror jag inte riktigt påKnockOnWood skrev:
OK, du föredrar alltså min första bild där listen "går ner i mosaiken"?nino skrev:
Lägga listen på mosaiken tror jag inte blir lika bra i så fall eftersom det blir ett öppet avslut på listen nertill.
Klicka här för att svara