13 259 läst ·
20 svar
13k läst
20 svar
Hur ser er omgjorda furutrapp ut??
jag köpte helblank lack och blandade i nån sorts halkskydds sand när jag renoverade trappan, känns nästan lite som lacken rest sig, men det blev superbra..
har en liten på 2 och ett halvt år och en till på väg och vågar inte chansa på att hon grejar att gå ned har själv drattat på röven innan jag slipade och lackade om den=)
har en liten på 2 och ett halvt år och en till på väg och vågar inte chansa på att hon grejar att gå ned har själv drattat på röven innan jag slipade och lackade om den=)
Hade också mässingsbeslag tidigare och köpte nya på Beijers. Tror de kostade typ 80:- styck. Leta runt på olika bygghandlar, det bör inte ta lång tid innan du hittar dem. De passade direkt utan modifikationer så det verkar vara standard.JPW skrev:
Okej! Det låter bra! Ska kolla med Beijers, det har jag inte gjort. Tack!Leito skrev:
Karolina:
Ja visst blev det bra?? Vi har inte satt dit spaljen än..Det tar emot att sätta tillbaka den men iom att vi har barn så är vi ju så illa piskade att sätta dit nånting..Men vi har inte bestämt oss än om vi ska ha spaljen,rostfritt eller kanske rent av glas..Måste kolla runt lite...Som det är nu är det ju hur skönt som helst!Men lite halvfarligt med barn måste jag säga...
Ja visst blev det bra?? Vi har inte satt dit spaljen än..Det tar emot att sätta tillbaka den men iom att vi har barn så är vi ju så illa piskade att sätta dit nånting..Men vi har inte bestämt oss än om vi ska ha spaljen,rostfritt eller kanske rent av glas..Måste kolla runt lite...Som det är nu är det ju hur skönt som helst!Men lite halvfarligt med barn måste jag säga...
Ja vi är oxå inne på att sätta dit rundstavar i rostfritt..Men e lite rädd för att det kanske blir fängelsehåla-känsla på det hela...Har ett par vänner som ska sätta upp rostfritt nästa vecka och deras öppning ser nästan likadan ut,så vi väntar på att få se hur det ser ut..Jag kan ta ett kort på deras trapp sen när det är gjort så kan du få se hur det ser ut..
Hej lillalillajag!
Jag hade en knarrande grantrappa från 1933, med plast matta o plastnos.
Jag tog bort mattan o sågade bort trappnosen. Drog långa skruv i stegen o hellimmade
masonit på planen. La på lammelgolv i ek (helplank). Började med tappen i framkant,
ställde ett lamellbräda i bakkant. Avslutade med ny trappnos i ek med spår för tappen.
Vagnstyckena målade jag vita.
Nu vet ingen när man går upp o ner i den trappan...........heltyst.
Good Luck
Jag hade en knarrande grantrappa från 1933, med plast matta o plastnos.
Jag tog bort mattan o sågade bort trappnosen. Drog långa skruv i stegen o hellimmade
masonit på planen. La på lammelgolv i ek (helplank). Började med tappen i framkant,
ställde ett lamellbräda i bakkant. Avslutade med ny trappnos i ek med spår för tappen.
Vagnstyckena målade jag vita.
Nu vet ingen när man går upp o ner i den trappan...........heltyst.
Good Luck
Klicka här för att svara