Ska börja sätta Microlit i tillbygget, och undrar nu hur man gör i smygarna.
Kommer jag med våderna och skär till så jag kan vika in dom i smygarna så kommer jag antingen sakna en bit uppe i smygen eller längs med kanten.

Hur gör man där? Fäller in en bit? Eller någon som har något knep?!

Tack på förhand

Mitt tips (28 år som målare) är att du börjar vid fönstren och viker in Microliten i smygen. Fukta gärna väven med en svamp på hörnet så går det lättare att vika runt den. Tänk på att eventuella defekter kan spacklas ut efter grundmålningen.

Jag tycker det är lättast att du viker in 1cm av microliten i smygen, sen sätter en ny bit över detta, sen spackla överlappet som blir.

Såhär blev det, tror det är lite som "spackelfredrik" förklarade! Har gjort alla fönster och dörrar nu, så nu är det bara att köra på med dom stora ytorna.

Tack för svaren!!

Nymålat fönster med släta karmar redo för vidare renovering av väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snyggt, se till att hålla evenetuella spacklingar till ett minimum, och som Fredrik sa, efter grundning. Japanspacklar för skarvar etc. Lycka till!

Japanspacklar?

Inget måste, men lätt att hålla spacklingarna små. 7311495856106

Perfekt, tack så mycket för all hjälp

En liten fråga till, delar man microliten mellan stödbensvägg och snedtak eller man kör med hel våd från nock till golv?

Dela! Risken att den spänner och bubblar sig i vecket är stor.

Tackar

G Grahn85 skrev:
Såhär blev det, tror det är lite som "spackelfredrik" förklarade! Har gjort alla fönster och dörrar nu, så nu är det bara att köra på med dom stora ytorna.

Tack för svaren!!

[bild]
Hej,

Satte du bara den övriga microliten på de stora ytorna rakt över microliten runt fönstren, dvs de man ser på bild de ligger under den du sätter på stora ytorna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.