E etompau skrev:
Små och otydliga bilder, men det ser ut som att din armatur inte är jordad, då får bara jordledaren (gul/grön) från kontakten isoleras och vikas undan.
Vet ej om det var svar på din fråga.

[länk]
Tack för svar!
Mitt problem är nog hur jag ska fästa själva förlängningssladden från själva lampan till uttaget, förlängningssladden sitter inte ihop med någon av delarna.

Mathilda Karlsson Mathilda Karlsson skrev:
Mitt problem är nog hur jag ska fästa själva förlängningssladden från själva lampan till uttaget, förlängningssladden sitter inte ihop med någon av delarna.
Försök få lite tydligare och mer övergripande bilder. Exempelvis en bild på taket där man ser både uttaget och lampans placering. Även den här "förlängningssladden" är ganska oklar, i alla fall för mig. Och även mer på armaturen och dess inkoppling. Är den skyddsjordad eller dubbelisolerad? Väldigt svårt att få grepp om helheten med dina små "detaljbilder".

Välkommen hit!

Alfredo Alfredo skrev:
Försök få lite tydligare och mer övergripande bilder. Exempelvis en bild på taket där man ser både uttaget och lampans placering. Även den här "förlängningssladden" är ganska oklar, i alla fall för mig. Och även mer på armaturen och dess inkoppling. Är den skyddsjordad eller dubbelisolerad? Väldigt svårt att få grepp om helheten med dina små "detaljbilder".

Välkommen hit!
Tack!
Jag har noll koll på detta, sorry för otydliga bilder men det är svårt att få till bättre haha! Lampan sitter alltså fast där hålen är i taket och ska kopplas in i det svarta uttaget.

• Ett svart uttag på en vit vägg nära taket, med hål för montering av lampa, framför ett fönster med utsikt mot byggnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otydlig bild på lampa med elkabel och kopplingsdon, avsedd för installation i tak.
    Skapa konto
  • Tak med borrade hål för lampmontering nära ett svart eluttag.
    Skapa konto
  • Hand håller en vit elkabel med en otillkopplad lamppropp som ska anslutas till uttaget i taket.
    Skapa konto
Är DCL-kontakten (den med korta sladdstumpen på) delbar så att du kan byta ut den snutten mot den förlängningssladd du har? Svårt att få till en bra skarv där annars. Jag hade nog hellre köpt ett sladdställ där dcl-kontakt och sladden redan är ihopkopplade. Sedan kopplade ihop den skalade änden med sockerbiten i lampan.
typ: https://www.jula.se/catalog/el-och-.../lampproppar-och-uttag/sladdstall-dcl-007357/

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Tack snälla för hjälpen!! Nu lyser den :D

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Grattis till Eos-lampan, de är ljuvliga! :love: Maken däremot skulle inte sätta upp en sån om han så fick den gratis... :thinking:

Mathilda Karlsson Mathilda Karlsson skrev:
Tack!
Jag har noll koll på detta, sorry för otydliga bilder men det är svårt att få till bättre haha! Lampan sitter alltså fast där hålen är i taket och ska kopplas in i det svarta uttaget.
Hur löste du det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.