När vi byggde nytt badrum gjorde vi en nisch i duschen. Måtten är 60x100x14 cm. Jag skulle nu vilja sätta upp en eller två glashyllor i den och naturligtvis inte borra.

Jag skulle vilja hitta självhäftande fästen för glashyllor, gärna som man kan sätta på sidorna av nischen, på det vita kaklet. Om det är en slags tejp (M3 el dyl) tror jag nämligen inte att den fäster på den svarta 5x5-mosaiken, eftersom den är ganska ojämn. Dessutom borde glashyllorna komma närmare den svarta väggen om fästena sitter på sidorna och dessutom borde påfrestningen på fästena bli mindre.

Kanske finns helt andra smarta lösningar för att få upp hyllor?

Alla former av förslag är mycket välkomna! :)

2014-12-14 21.13.24.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2014-12-14 21.13.36.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Om du skaffar hyllor i härdat glas med rätt storlek borde det räcka att "limma" fast dem på kortsidorna, mot de vita kaklet, med silikon.

Alternativt, och kanske säkrare, att du skaffar ett par små glasbitar, ca 14 x 5 cm och limmar fast med silikon mot "kortväggarna", och använder som hyllbärare.

Så hur blev det då?

Att beställa hyllor 140x600x6 i härdat glas hos glasmästaren skulle kosta 1600-2000 kr, men på IKEA fanns glashyllor 124x600x6 i härdat glas för 129 kr/st. Perfekt, tur att vi råkade göra nischen 60 bred! Hyllbärare 100x20x8 gick för en hundring styck hos glasmästaren eftersom så tjockt glas behövde specialbeställas. Jag fäste småbitarna med silikon och sedan en rand silikon på dem och på med hyllplanet. Blev riktigt bra!

2015-02-04 19.57.22.jpg
Skapa konto

2015-02-04 19.58.03.jpg
Skapa konto

2015-02-04 19.59.03.jpg
Skapa konto

• Gilla
annika1234 och 3 till
  • Laddar…
Snyggt!

Men nu gäller det att ha exklusiva och eleganta schampo- och parfymflaskor också.
Ingen jävla Heads & Shoulders, tandtråd och liktornsplåster :cool:

• Gilla
Grillfest
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.