1 403 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Hur säljer jag cumaru trä som vi inte får använda till en uteterrass?
Jag köpte cumaru trä på Beijer Bygg för att bygga om en uteterrass (18m2) som vi har nyttjanderätt till. Tyvärr har styrelsen nekat tillstånd att bygga terrassen i cumaru trä och insisterar på att vi måste använda granitsten. Hur säljer jag cumaru trä trallen nu?
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Hur länge sedan köptes den?
Lämna tillbaka?
Lämna tillbaka?
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Vad är deras motivering till det?
Vår styrelseordförande är en mycket svår person. Han hävdar att en träterrass inte är lika beständig som granitplattor, kräver mer underhåll (men underhålley är jag ansvarig för så irrelevant i mina ögon) och kommer ruttna över tid. Jag har fått min konstruktion godkänd av en extern expert som säger att träterrassen fungerar i hans mening.plåtrickard skrev:
Lägg ändå, vad ska hända?
Det är säkert rätt att tänka så. Att göra något som kan leda till förverkande är knappast klokt. Vi vet inte förutsättningarna och detaljerna i ditt fall, men föreningen har säkert skäl till sitt agerande. Det man kan göra som bostadsrättsägare är att noga läsa vad som gäller för avtalet. Om man tycker att föreningen nekar åtgärder på felaktig grund kan man möjligen gå till Hyresnämnden och överklaga eller ta upp på en stämma och föreslå ändrad praxis.T Tom Bennet skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Åxå nyfiken på vad avtalet säger ...
Och skulle av ren princip tagit en sväng i hyresnämnden med frågan
Vill föreningen bestämma, så får föreningen bygga tänker jag
Och skulle av ren princip tagit en sväng i hyresnämnden med frågan
Vill föreningen bestämma, så får föreningen bygga tänker jag
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fastighetsskatt köpekontrakt, om man säljer hus efter just efter 1jan?
Juridik -
Kan det i köpekontrakt villkoras att köparen säljer sitt hus inom viss tid?
Juridik -
Höganäs gamla lager avyttras. PS Auction säljer delarna
Byggmaterial & Byggteknik -
Värt lägga pengar på ädelträ? Cumaru? Sibirisk lärk?
Altan & Uteplats -
Slipa Cumaru-trall
Altan & Uteplats