Har demonterat några hyllplan som satt mha molly. Hur återställer jag det enklast?

Har lite tapet kvar. Och kan även måla om hela rummet.

Det handlar om 40 mollys.

Vägg med en synlig mollyplugg och mindre hål efter hyllmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ta bort Molly och spruta in latexfog i två omgångar, stöppla därefter med färg

• Gilla
Atom
  • Laddar…

• Gilla
ElinJakob och 2 till
  • Laddar…
omständigt sätt att ta bort molly på
man tar en morakniv och bänder bort brickan den släpper ganska lätt

• Gilla
Freddy_kruger och 2 till
  • Laddar…
Oki.

Det svåra blir väl att få det snyggt om du ska behålla strukturen... Även om du har tapet kvar så blir det ju ett jäkla jobb att lappa och laga 40 ställen. Om du inte menar att du kan tapetsera om hela väggen, då blir det ju lite enklare, och framförallt snyggare.

Tror på tergos tips, att bända bort brickan. Annars har jag själv med gott resultat helt enkelt med en hammare bonkat in plugg med bricka och allt någon millimeter in i gipsskivan och sedan spacklat över. Men med 40 styck...! Fasen vet om inte rep.gips och göra om hela väggen är ett bättre alternativ...

Kollade med bara brickan.
Mycket snyggare dessutom ! Mindre hål.

Skruva tillbaka skruven ett par varv slå sedan in skruvhuvudet med ett lätt slag då återtar den sin form och du kan dra ut den med en tång.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Jag brukar ta ett 10mm metallborr och borra i skruvhålet tills brickan lossnar. Sen är det bara att peta in resterna i väggen och fylla med valfri substans.

Bryt bara bort brickan, med en tång eller kniv som någon föreslog, är anpassat för det.

Lättast är att bara använda en vanlig platt skruvmejsel, den sätter man 1mm in i hålet, sen bryter man snabbt av brickan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.