Har fått lågtryck på Brineslingan hos mig och misstänker att det kan vara smuts i filtret. Vad jag vet är det inte gjort på över 11 år så då kan det kanske vara läge.
Någon som kan förklara för mig hur man skall göra.
 
  • Dammiga rör och ventiler på en Brineslinga, potentiellt igensatt filter efter 11 år.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att det är dessa på bilden som filter finns i
Ser ut som 2 påfyliningsventiler och 1 avstängningsventil för påfyllning av brine.
 
R Rower skrev:
Har fått lågtryck på Brineslingan hos mig och misstänker att det kan vara smuts i filtret. Vad jag vet är det inte gjort på över 11 år så då kan det kanske vara läge.
Någon som kan förklara för mig hur man skall göra.
Är den inte rörd på så många år, så går det nog inte att röra axeln. I åtanke hur den ser ut. Men du kan prova att röra den med en polygrip eller rörtång. Rör den sig inte så dra inte för hårt, då kan den gå sönder invertes och byte måste till. Stängs med vredet/axeln och kocket öppnas. Öppnar du nu sprutar det KB.
Kan du öka farten på pumpen, så prova med det först.
 
Skruvas de 2 30-skruvarna ner för att stänga flödet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.