Vid nattens störtskur upptäckte jag att vattnet inte rinner ner i ett av rören som går ner i marken från stuprören. Behöver rensas då antar jag, någon som vet en bra metod?

Spolslang och renstråd är bra verktyg för detta.
Du behöver nog beskriva lite mer vad problemet är för att vi ska kunna hjälpa dig.

Tack, vad är en renstråd? Vad gäller problemet rinner det ju över kanten ut på marken vid röret istället för ner i röret. de andra 5 rören har ju inte detta problem. Jag vill ju helst ha UPP löv/etc, inte spola ner den eftersom jag har stenkista.

Redigerat:
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Abbe W Abbe W skrev:
Tack, vad är en renstråd? Vad gäller problemet rinner det ju över kanten ut på marken vid röret istället för ner i röret. de andra 5 rören har ju inte detta problem. Jag vill ju helst ha UPP löv/etc, inte spola ner den eftersom jag har stenkista.
Du har ingen sandfångsbrunn eller liknande innan stenkistan.

Vill du annars få bort stoppet utan att få ner det i stenkistan får man suga upp det med en spolbil/ slamsug.

• Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Ok, då kör vi på det. Tack för tips.

Ok jag tog min byggdamm/vattensugare och sög upp en massa skit. Kom ju bara 2.5m ner men betydande mängder skit. Räckte nog inte för ddt svämmade över nu igen vid rengn. Ska ta en längre slang i veckan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.