har en tomt som vuxit sig vild ca 1-3m mellan gräsmatta och tomtgräns. Tänkte ta och röja bort en blandning av sly, mindre träd, gräs och Syrén.
Min tanke är att det är röjsåg som gäller och det jag undrar är hur mycket tid det kan komma att ta, är det hyra eller köpa en röjsåg som gäller. 4h kostar 500:- så tar det 50h så har en röjsåg betalat sig. Det är ca 150m i längd och en bredd i snitt på 1,8m. Vad tror ni, hur lång tid tar det?
Hur ska man sedan bli av med all skit, tippen eller hyra större flistugg? Men med tugg måste jag ju ändå till tippen...
Min tanke är att det är röjsåg som gäller och det jag undrar är hur mycket tid det kan komma att ta, är det hyra eller köpa en röjsåg som gäller. 4h kostar 500:- så tar det 50h så har en röjsåg betalat sig. Det är ca 150m i längd och en bredd i snitt på 1,8m. Vad tror ni, hur lång tid tar det?
Hur ska man sedan bli av med all skit, tippen eller hyra större flistugg? Men med tugg måste jag ju ändå till tippen...
Ifall spara pengar inte vore det viktiga så hade jag nog även övervägt att ta in en grävmaskin som skrapat bort allt växande samt vänt på jorden så allt blev serverat och klart för att så/plantera. Rätt skönt att inte behöva göra den tunga biten.
Att äga en gallerkärra är sällan fel det heller.
Att äga en gallerkärra är sällan fel det heller.
Vi kommer att ha en grävmaskin där för att riva huset. Så då kanske man ska be dem röja lite till...Y Yrrol skrev:
Ja, min erfarenhet av jordfräsar är ju att det är tungt och besvärligt att riva runt.
Grävmaskinen sveper det fort och gör allt slätt.
Antar att ni tar dit ett flak för forsla bort rivmaterialet. Då kan nog grävmaskinen putta i trädgårds böset i den.
Grävmaskinen sveper det fort och gör allt slätt.
Antar att ni tar dit ett flak för forsla bort rivmaterialet. Då kan nog grävmaskinen putta i trädgårds böset i den.
Klicka här för att svara