Hej. Min stödmur håller på att förfalla. Jag tror den har stått där i 5-7 år. Jag har bott i huset i 3 år. Det finns ett dräneringsrör som
Inte verkar igensatt, dock platonmatta som inte är stängd med list i ovankant.
Att döma av bilderna, finns det flera att reparera muren?
Knacka ner puts och sätt armeringsnät och glasfiberbruk verkar vara en idé, eller?
Jag skulle gärna konsultera någon byggnadsteknisk person för att försöka få en uppfattning kring om det är något jag själv skulle kunna klara av. (Givetsvis mot betalning)
Inte verkar igensatt, dock platonmatta som inte är stängd med list i ovankant.
Att döma av bilderna, finns det flera att reparera muren?
Knacka ner puts och sätt armeringsnät och glasfiberbruk verkar vara en idé, eller?
Jag skulle gärna konsultera någon byggnadsteknisk person för att försöka få en uppfattning kring om det är något jag själv skulle kunna klara av. (Givetsvis mot betalning)
Jo, jag förstår det. Jag står inte ut att se misären dock så jag får nog bara konsultera någon och tag i skiten själv. Det kan ju inte vara så svårt att knacka ner skiten, laga de värsta hålen, sätta nät och putsa upp nya yta med typ glasfiberbruk.Stefan N skrev:
Lite konstigt är det väl att den sugit vatten och spruckit på andra ställen än där stegen är?
Tänker att vid stegen känns det givet att vattnet trycker mot puts och Leca. men de andra ställena? är leca + puts så känsligt? Dessutom verkar det ju finnas dränering bakom muren.
Tänker att vid stegen känns det givet att vattnet trycker mot puts och Leca. men de andra ställena? är leca + puts så känsligt? Dessutom verkar det ju finnas dränering bakom muren.
Dräneringen har ingen kantlist så barr och annat skit som jord tränger lätt ner och täpper till. Hur mycket dräneringen faktiskt fungerar är omöjligt att veta. Angående trappen så är det nog en kombinationen av att snö/is har legat på under längre perioder och att någon kört in en hård skyffel i putsen och krakelerat puts/leca under 6-10 år.. när man skottatViktor.J skrev:
Klicka här för att svara