Jag vill göra en uppfräschning av befintlig badrumsmöbel istället för att köpa nytt. Tanken är att måla och byta beslag, men en dörr är sliten nertill och spegelhyllan har sprickor.
Jag har läst att renoveringsvax skulle kunna fungera till dörren, men det kan man väl inte måla över? Andra tips?
Finns det någon film/folie som man kan typ klistra över hyllan eller bör den slipas helt innan målning?

• Sliten dörr av badrumsmöbel med synlig skada och sprickor i nederkant, visar behov av renovering eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten yta på badrumsmöbel med sprickor och repor, visar behov av renovering och möjliga åtgärder för uppfräschning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Fuktskadat trä är inte inte lätt att få snyggt, det har ju svällt. Men du kanske kan försöka slipa ner det och sen måla tunt många gånger. Men det kommer ju att synas ändå.

När det gäller hyllan kan du kolla på dekorplast.

• Gilla
MalinF
  • Laddar…
Om möbeln vore tillverkad av massiv trä vore den kanske värd att lägga tid och kraft på.
Om den däremot är tillverkad av MDF eller liknande som det ser ut som skulle jag inte tycka att det är värt besväret då slutresultatet och hållbarheten ändå inte kommer att bli bra.

• Gilla
MalinF och 1 till
  • Laddar…
Att tillverka nya dörrar istället för att reparera vattenskadad MDF är förmodligen det smidigaste alternativet.

• Gilla
MalinF
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.