En golvbrunn kan vara nära på hur grisig som helst utan att lukta nämnvärt. Det är när funktionen på vattenlåset falerar som illaluktande gaser fritt blåser upp från avloppet som lukten kommer.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
G gabbilini skrev:
Hej! Har nyligen flyttat och det luktar apa i badrummet! Så här ser vattenlåset ut i duschbrunnen och jag kan för mitt liv inte förstå hur det är tänkt att man ska kunna rengöra det? Det går inte att ta loss för att rengöra under men i det lilla hålet ser jag att det sitter massor av beläggningar som luktar så vidrigt. Skruvarna har jag redan tagit loss men hjälpte ej. NÅgon som har tips?? Tack på förhand!
Samma problem med en borttagen rensplugg, i mitt fall pajade den när jag rensade,

Hur som helst tejpade jag över hålet med silvertejp och lukten försvann

G gabbilini skrev:
Hej! Har nyligen flyttat och det luktar apa i badrummet! Så här ser vattenlåset ut i duschbrunnen och jag kan för mitt liv inte förstå hur det är tänkt att man ska kunna rengöra det? Det går inte att ta loss för att rengöra under men i det lilla hålet ser jag att det sitter massor av beläggningar som luktar så vidrigt. Skruvarna har jag redan tagit loss men hjälpte ej. NÅgon som har tips?? Tack på förhand!
Hade samma problem när jag köpte en fastighet. Jag är elektriker så jag satte dit en "avslutningspropp" typ E1476674. Kommer inte ihåg vilken storlek, tog en som passade men den går att skruva ur om jag skulle behöva få i en rensål.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.