Har kört med övermålningsbar akrylfog och sedan målat. Väntade ca 2h efter spackling och målade sedan med snickerifärg.

Efter jag drog bort tejpen så lossnade akrylfogen tillsammans med målarfärgen.

Vad gör jag nu?
 
  • Akrylfog och målarfärg har lossnat längs en skarv efter borttagning av tejp, vilket skapar en synlig spricka på en målad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag rekommenderar att skrapa bort det ytligaste av fogen, sätta ny fog och sen sparmåla utan tejp så slipper du riskera att det blir lika igen.

Väl mött ☺️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.