J johanfalk33 #1 Medlem · 8 inlägg 27 maj 2025 17:02 johanfalk33 Medlem 8 inlägg 27 maj 2025 17:02 #1 Har kört med övermålningsbar akrylfog och sedan målat. Väntade ca 2h efter spackling och målade sedan med snickerifärg. Efter jag drog bort tejpen så lossnade akrylfogen tillsammans med målarfärgen. Vad gör jag nu? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #akrylfog #fog #färg #målarfärg #spackel
Har kört med övermålningsbar akrylfog och sedan målat. Väntade ca 2h efter spackling och målade sedan med snickerifärg. Efter jag drog bort tejpen så lossnade akrylfogen tillsammans med målarfärgen. Vad gör jag nu?
K Kimpaann #2 Medlem · Stockholm · 108 inlägg 28 maj 2025 06:33 Kimpaann Medlem Stockholm 108 inlägg 28 maj 2025 06:33 #2 Jag rekommenderar att skrapa bort det ytligaste av fogen, sätta ny fog och sen sparmåla utan tejp så slipper du riskera att det blir lika igen. Väl mött ☺️
Jag rekommenderar att skrapa bort det ytligaste av fogen, sätta ny fog och sen sparmåla utan tejp så slipper du riskera att det blir lika igen. Väl mött ☺️