Ja, det låter som trevliga idéer. Vet inte vad frågan är.
Svårt för mig att svara när det gäller en partiell del av hela trädgården.
Tänker på ytorna på varje sida av gången, vad händer med dessa? Styckas trädgården på ett dumt sätt för vidare utveckling? Tänk innehåll 5-10 år framåt och skissa på helheten, sammanhang och detaljer.