9 670 läst ·
27 svar
10k läst
27 svar
Hur placera lbc-tank högt?
Jag gick förbi idag för att ta kort men glömde bort det.B byabin skrev:
Har två som jag använder just nu, en som står ute på ett fält bredvid min lilla odling där. Den har jag bara en kran i botten plus lite slang och så fyller jag vattenkannor och vattnar för hand. Den andra står i växthuset jag håller på att bygga. Den står upphöjt på pall så jag kan ställa vattenkannan under om jag vill men primärt kommer jag ta vattnet via såna här; Irrigata
Då petar man ner en slang i tanken, låter solen driva motorn som sedan skickar ut vattnet till bevattningspunkterna. Ingen elanslutning eller annan vattenanslutning krävs så systemet sköter sig själv =
Produkter som diskuteras: "bevattningssystem"
Bevattningssystem
Ett effektivt bevattningssystem kan spara tid och ansträngning, samtidigt som det hjälper till att hålla din trädgård eller grönsaksland friskt och frodigt.
Läs mer
Skulle byggtimmer fungera? Kanske det räcker bara bygga på höjden varannan rad.
Hörnen så de står under själva tanken så man får fyra punkter solitt trä till marken.
https://www.byggmax.se/120x140-bygg...tfFCANn-ERDAOWdNR36behoC0wcQAvD_BwE#743=40069
Hörnen så de står under själva tanken så man får fyra punkter solitt trä till marken.
https://www.byggmax.se/120x140-bygg...tfFCANn-ERDAOWdNR36behoC0wcQAvD_BwE#743=40069
Många bra tips och trevliga bilder, tack för all input!
Byggtimmer kan vara ett bra alternativ som grund att snickra regelstomme från. Det verkar finnas skapliga erfarenheter med bevattning trots begränsad möjlighet till lyfthöjd, det är positivt att höra! Så klart kan man ansluta en pump om det är helt hopplöst att få till, men jag är övertygad att viss funktion kommer att fås, eventuellt fullt tillräcklig, särskilt efter input här i tråden från egna erfarenheter!
Fackverket var snyggt, men möjligen något oekonomiskt för mig
Bra illustration dock, jag har funderat på flera tankar, antagligen dock på samma höjd och hävertkopplade i så fall.
Byggtimmer kan vara ett bra alternativ som grund att snickra regelstomme från. Det verkar finnas skapliga erfarenheter med bevattning trots begränsad möjlighet till lyfthöjd, det är positivt att höra! Så klart kan man ansluta en pump om det är helt hopplöst att få till, men jag är övertygad att viss funktion kommer att fås, eventuellt fullt tillräcklig, särskilt efter input här i tråden från egna erfarenheter!
Fackverket var snyggt, men möjligen något oekonomiskt för mig
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Åtminstone 2 huvidinsamlingstankar lär det bli. Med möjlig anslutning av ytterligare 3 via hävertkoppling beroende på hur det fungerar och om det går att göra någorlunda snyggt (eller åtminstonge inte stötande fult).Patrik440 skrev:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Ja precis. Det dyker ju upp en del annonser då och då som det varit något livsmedelsklassat och det är ju med fördel man väljer att köpa sådana då.Dalbotös skrev:
Jag har en IBC till guldfiskarnas vinterboende och den har det varit något i som man inte skall förtära men den har jag tvättat ur med 140 graders hetvattenhögtryckstvätt samt skrubbat ur den när jag kapat av den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/ Patrik
Redigerat:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



