Vi har en gästtoalett där vi renoverade 2008 och satte in kakel och golvvärme mm.
Lampknappen är en kombinerad knapp och värmeregulator och den har lossnat så att den rör sig när man trycker på lampknappen...
Nu tänkte jag skruva fast den för det är väl en skruv som lossnat därinne, men jag inser inte hur man skall lossa ramen runt om som döljer fästskruvarna...
Den ser ut så här och jag skulle vara tacksam för råd!

Väggmonterad ljusströmbrytare och termostat för golvvärme, vit, märke Ebeco.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börja med att bryta strömmen och sedan kan du ta bort tryckena genom att dra dem rakt ut. Eventuellt bända försiktigt med en skruvmejsel.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Och under ratten sitter det en skruv så dra ratten rakt ut lossa på skruven så lossnar ramen.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tack för rådet, men...
När jag lossat ratten och de två knapparna upptill och lossat skruven under ratten så kunde jag ta bort EBECO-kåpan. Men jag ser ändå inte hur det hela är fäst i dosan i väggen...
Hur kommer man åt det?
Öppnad elektrisk nätverkskabelanslutning med oanvänd RJ45-port och telefonjack, väggmonterad, obehandlad, innandöme exponerat.
Skapa konto

Du ska även ta bort den ram som knapparna satt fast i, det gör du genom att ta en smal mejsel och bryta lätt mellan det röda och flärpen på ramen.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Stoppa in en liten skruvmejsel och bänd här, så släpper den vita delen på brytaren. Sedan bör ramen lossa.
Öppen nätverksuttagspanel med exponerade kablar och komponenter, saknar övre lock.
Skapa konto

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tack för hjälpen!
Det var två dosfästen under och alla 4 skruvarna var lösa!
Undrar hur det kan ha gått till?
Men nu är det fixat tack vare er! :cool::heart:

• Gilla
-MH- och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.