1 499 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hur öppnar jag upp för att installera en dörrlucka till krypgrund?
Kanske fel forumdel, då får mod gärna flytta.
Hej!
Jag vill installera en enklare dörrlucka i väggen, så man komemr in i krypgrunden, och med det alla rör, vattenavstängningen etc. på ett mycket enklare sätt, än att behöva springa ut, runt hela huset, krypa in genom dörr, krypa genom 80x80cm lucka etc.
Det jag vill göra är att installera en enklar3e dörrlucka (något i stil med https://www.byggmax.se/vagglucka-clickfix-56-wh-dolle-p68721633#1574=106661) men min fråga är rätt enkel.
Hur tar jag upp väggen? Slagborr och sen slå ut? Tigersåg?
Väggen är inte bärande utan det är tillbyggt efter huset byggdes.
Hej!
Jag vill installera en enklare dörrlucka i väggen, så man komemr in i krypgrunden, och med det alla rör, vattenavstängningen etc. på ett mycket enklare sätt, än att behöva springa ut, runt hela huset, krypa in genom dörr, krypa genom 80x80cm lucka etc.
Det jag vill göra är att installera en enklar3e dörrlucka (något i stil med https://www.byggmax.se/vagglucka-clickfix-56-wh-dolle-p68721633#1574=106661) men min fråga är rätt enkel.
Hur tar jag upp väggen? Slagborr och sen slå ut? Tigersåg?
Väggen är inte bärande utan det är tillbyggt efter huset byggdes.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Hyr en betongkap med stor klinga alternativt borra en jävla massa hål och knacka bort med mejsel eller slägga.
Hej,
Ska ta tag i detta. Funkar det med en slagborr, massa hål, knacka loss? Om så är fallet, behöver man tänka på något speciellt? Inget är bärande eller så.
Tänker att man borrar en bit in, knacka loss, få bort sen upp med "dörr" och foder?
Ska ta tag i detta. Funkar det med en slagborr, massa hål, knacka loss? Om så är fallet, behöver man tänka på något speciellt? Inget är bärande eller så.
Tänker att man borrar en bit in, knacka loss, få bort sen upp med "dörr" och foder?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Borrhammare med långt borr. Sen slägga.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken typ av skiva för att stärka upp befintligt trägolv i stuga
Byggmaterial & Byggteknik -
Säljaren ansvarig för mäklares uppgift?
Juridik -
Hängränna istället för uppvik på bandtäckt plåttak
Tak & Vind -
Hur öppnar man upp dessa för rengöring?
Vitvaror -
Bosch, öppnar upp för fler att köra samma batterisystem.
Verktyg & Maskiner