Hur öppnar jag detta brunnslock i duschen i källaren? Är det ens möjligt? Känns galet om det inte skulle vara möjligt... Hur rensar man då?
Jag har försökt vända upp det med skruvmejsel och försökt dra det rakt upp med ett litet L-format rensverktyg, dock utan framgång. Det sitter fast.
Önskan är att kunna öppna och stänga detta lock, att kolla läget, lägga dit en hårsil, och kunna sköta rakning i duschen.
Jag har försökt vända upp det med skruvmejsel och försökt dra det rakt upp med ett litet L-format rensverktyg, dock utan framgång. Det sitter fast.
Önskan är att kunna öppna och stänga detta lock, att kolla läget, lägga dit en hårsil, och kunna sköta rakning i duschen.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Det bör vara bara att dra rakt upp, har du provat att ta i lite med ett T-format verktyg (eller l format) ? Kan ju ha "kläggat igen"Z zaar93 skrev:Hur öppnar jag detta brunnslock i duschen i källaren? Är det ens möjligt? Känns galet om det inte skulle vara möjligt... Hur rensar man då?
klaskarlsson skrev:
Tack!!!B BSOD skrev:
Jag använde en galge och drog rakt upp. Jag tog i hårdare och hårdare och till slut sa det pang och det lossnade. Otroligt att det kunde sitta så hårt. Stort tack!
Klicka här för att svara