Hur öppnar jag detta brunnslock i duschen i källaren? Är det ens möjligt? Känns galet om det inte skulle vara möjligt... Hur rensar man då?

Jag har försökt vända upp det med skruvmejsel och försökt dra det rakt upp med ett litet L-format rensverktyg, dock utan framgång. Det sitter fast.

Önskan är att kunna öppna och stänga detta lock, att kolla läget, lägga dit en hårsil, och kunna sköta rakning i duschen.

• Brunnslock i dusch av metall med rutmönster, del av golv syns runt om; personen undrar hur man öppnar locket för rensning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Z zaar93 skrev:
Hur öppnar jag detta brunnslock i duschen i källaren? Är det ens möjligt? Känns galet om det inte skulle vara möjligt... Hur rensar man då?

Jag har försökt vända upp det med skruvmejsel och försökt dra det rakt upp med ett litet L-format rensverktyg, dock utan framgång. Det sitter fast.

Önskan är att kunna öppna och stänga detta lock, att kolla läget, lägga dit en hårsil, och kunna sköta rakning i duschen.
Det bör vara bara att dra rakt upp, har du provat att ta i lite med ett T-format verktyg (eller l format) ? Kan ju ha "kläggat igen"

• Gilla
zaar93
  • Laddar…

Bästa svaret

B
Prova att fiska upp det med en galge...
Den har rätt form, repar inte, och de flesta har en sådan hemma

• Gilla
zaar93
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det bör vara bara att dra rakt upp, har du provat att ta i lite med ett T-format verktyg (eller l format) ? Kan ju ha "kläggat igen"
B BSOD skrev:
Prova att fiska upp det med en galge...
Den har rätt form, repar inte, och de flesta har en sådan hemma
Tack!!!
Jag använde en galge och drog rakt upp. Jag tog i hårdare och hårdare och till slut sa det pang och det lossnade. Otroligt att det kunde sitta så hårt. Stort tack!

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.