Hej!
Vill inspektera brunnen för att kolla så det ser rätt ut med dränering och dagvatten. Fattar inte hur jag får upp locket?
Sett en annan tråd med liknande brunnslock och då var det fastskruvat. Men det kan väll inte gälla här när det är utomhus? Rostar ju igen på nolltid…
Vill inspektera brunnen för att kolla så det ser rätt ut med dränering och dagvatten. Fattar inte hur jag får upp locket?
Sett en annan tråd med liknande brunnslock och då var det fastskruvat. Men det kan väll inte gälla här när det är utomhus? Rostar ju igen på nolltid…
Sitter två försänkta skruvar där jag har markerat med rött. Svårt att se om det är insex eller philipsskruv. Gör rent och spreja lite med rostlösare. Har du tur så har den som satte dit locket sist tagit på kopparpasta eller liknande på gängerna för att skruven inte skall rosta fast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppnar ofta diverse brunnar på jobbet och de allra flesta har annan typ av låsning då de kallas för körbara. Den där typen är icke körbar och skruvas ofta. Jag har hittills bara råkat ut för att de har spårskruv. Lika irriterande varje gång de ska öppnas.
Klicka här för att svara