Hej!
Vill inspektera brunnen för att kolla så det ser rätt ut med dränering och dagvatten. Fattar inte hur jag får upp locket?
Sett en annan tråd med liknande brunnslock och då var det fastskruvat. Men det kan väll inte gälla här när det är utomhus? Rostar ju igen på nolltid…

• Brun metallisk lock till en gatubrunn på en grusig väg, omgiven av lösa stenar, nattetid med belysning från ovan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter två försänkta skruvar där jag har markerat med rött. Svårt att se om det är insex eller philipsskruv. Gör rent och spreja lite med rostlösare. Har du tur så har den som satte dit locket sist tagit på kopparpasta eller liknande på gängerna för att skruven inte skall rosta fast.
Brunnlock i metall med rutmönster omgiven av grus och asfalt, markerade defekter eller skador.
Skapa konto

• Gilla
ravsqi
  • Laddar…
Zoomade lite mer, syns inte på bilden vad det är för skruv, men instämmer med föregående talare: lite rostlösare och försök att blåsa rent/torrt.
En närbild av en våt brunaktig yta med markerad cirkel runt ett litet objekt.
Skapa konto

• Gilla
ravsqi
  • Laddar…
Tack så mkt! Har försökt med insexnyckel men fick inte grepp. Ska ge mig på med rostlösare. Tycker det är konstigt att det inte är en enklare öppningsanordning men bara att gilla läget

Öppnar ofta diverse brunnar på jobbet och de allra flesta har annan typ av låsning då de kallas för körbara. Den där typen är icke körbar och skruvas ofta. Jag har hittills bara råkat ut för att de har spårskruv. Lika irriterande varje gång de ska öppnas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.