Ja, hur öppnar jag badrumsskåpet för att byta lysrör?
Alla guider jag hittar på nätet säger att det ska finnas skruvar som håller fast plexiglaset och att det bara är att lossa på dessa för att öppna upp och byta lysrör.

Meen ovanpå mitt badrumsskåp finns inga skruvar, och jag kan inte skjuta på glaset. Någon som har en aning?

• Öppet badrumsskåp med synliga lysrör och elkablar, ingen synlig mekanism för att ta bort plexiglaset; vita kakelplattor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumsskåp med plexiglas utan synliga skruvar, svårt att öppna för att byta lysrör. Vitt kakel i bakgrunden, del av duschdraperi syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Det sitter en skruv till höger på första bilden. Sitter det en motsvarande på andra sidan? Kanske lossa dem för att kunna skjuta allt framåt?

Du har ingen märkning i skåpet som avslöjar tillverkare?

• Gilla
lillalenny
  • Laddar…
Sitter glaset fast eller kan man lyfta på det?
Tänker att det kanske kan lyftas ut genom hålet lite snett.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Är det inte det räfflade glaset på undersidan du ska lyfta lite förresten, och vinkla ut?

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sitter glaset fast eller kan man lyfta på det?
Tänker att det kanske kan lyftas ut genom hålet lite snett.
Stenhårt fast! Antingen så är det fast på riktigt eller så har det bara inte flyttats på på många många år.

Fairlane Fairlane skrev:
Det sitter en skruv till höger på första bilden. Sitter det en motsvarande på andra sidan? Kanske lossa dem för att kunna skjuta allt framåt?

Du har ingen märkning i skåpet som avslöjar tillverkare?
Detta var min första gissning, men skruvade loss ena sidan och då kändes det som att allt skulle rasa. Kanske försöker igen.. men hade känts tryggt om någon hade en likadan och visste att det var rätt haha!

Fairlane Fairlane skrev:
Är det inte det räfflade glaset på undersidan du ska lyfta lite förresten, och vinkla ut?
Det går att röra lite på, ska försöka med detta!

Fagersta hygien, artikelnummer 755018

Paletten100
L lillalenny skrev:
Det går att röra lite på, ska försöka med detta!
Vi har haft ett liknande skåp. Fairlanes metod var den som gällde för att byta ljusrören.

Paletten100 Paletten100 skrev:
Vi har haft ett liknande skåp. Fairlanes metod var den som gällde för att byta ljusrören.
Alltså att flytta det räfflade "underglaset"? Eller första förslaget om att skruva bort skruvarna?

Jag var lite otydlig, jag menade lyfta det räfflade glaset som är nedåt mot spegeln.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Paletten100
L lillalenny skrev:
Alltså att flytta det räfflade "underglaset"? Eller första förslaget om att skruva bort skruvarna?
Förlåt, det andra förslaget att flytta det räfflade underglaset! 😀

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Förlåt, det andra förslaget att flytta det räfflade underglaset! 😀
Det var så! Den satt bara väldigt hårt och man behövde trycka den exakt rakt. Men nuså, nu funkar lampan igen efter flera dagar haha. Tack!

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Paletten100
L lillalenny skrev:
Det var så! Den satt bara väldigt hårt och man behövde trycka den exakt rakt. Men nuså, nu funkar lampan igen efter flera dagar haha. Tack!
Var så god, men äran går egentligen till Fairlane, som var först på bollen! 😀

Fairlane
Var så god, men äran går egentligen till Fairlane, som var först på bollen! 😀
Nja 13th Marine var snabbare faktiskt, inlägget innan mitt. 🙂

• Gilla
Paletten100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.