Detta lock verkar sitta som berget så frågar här om HUR det skall öppnas - innan jag gör våld på det. ;)

• Ett grått lock i plast för inbyggd installation, omgivet av småsten och höstlöv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Ser ut som en avslutande muff med ett stopp/propp/lock intryckt?

Om det är en muff ska du nog inte slita i den men testa med en liten mejsel för att pilla upp ev lock ovansidan?

Tror du att det är svårt att få ihop igen om jag petar ur det?
Har problem med avloppet och tänkte kolla den sista biten ner till infitrationen men har ju inte lust att förvärra något.

D09
Z zzelma skrev:
Tror du att det är svårt att få ihop igen om jag petar ur det?
Har problem med avloppet och tänkte kolla den sista biten ner till infitrationen men har ju inte lust att förvärra något.
Nej, om det är vad jag tänker så är det bara att trycka ner det igen. Kanske göra rent och med lite såpa på.

• Grå plastavloppsmuff med gummipackningar för röranslutning, visas på en onlinebutiks webbplats.
    Skapa konto
  • Grå PVC-koppling liggandes på vit bakgrund, troligt byggmaterial för rörinstallation.
    Skapa konto
S
Locket ska bara dragas rakt upp, men muffen det sitter i har en gummitätning som nyper ordentligt om den inte smordes in vid monteringen. Efter några år är den nästan hopplös att demontera utan åverkan.
I sådana här fall utomhus brukar jag ta bort gummiringen för att enkelt kunna komma åt och rensa i framtiden.

Tack! (y):D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.