Fråga om fogning RUNT FÖNSTERKARM UTE:
Vid fönsterrenovering en av hus byggt 1923
Med reveterad fasad och fönster utan fönsterfoder.
Märker jag nu stora möjliga otäta sprickor i fogen mellan fönsterkarmen och putsen...
Jag inser att jag behöver foga i något runt fönstren.
Men vet inte med Vad??
Utefog
Silikon baserad massa?
Eller Bostik Seal.
Vill helst att massan ska vara övermålningsbar.

Men känner mig tveksam till hur det syntetiska materialet i fog binder och spänner emot den över 100 år gamla reverteringen som är som en kaka som lätt smular??

TAR TACKSAMT EMOT TIPS OCH FÖRSLAG OM VILKEN TÄTNINGSMASSA SOM PASSAR MELLAN BRUK OCH TRÄRAM??
(Fönstren totalrenoveras just nu på gammalt vis trärent linojaterpentin mättnad.
Linoljekitt
Linoljefärg de strykningar)

• Fönsterrenovering i gammalt hus från 1923 med reveterad fasad, synliga sprickor i fogarna runt karmen, stege till vänster om fönstret från insidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med blå träram på reveterad fasad, krukväxter syns innanför glaset, diskussion om fogning runt fönsterkarm vid renovering.
    Skapa konto
  • Gamla fönster med blå karmar och blomkrukor, med flagande färg och reveterad fasad synliga.
    Skapa konto
  • Blåmålat fönster från 1923 utan fönsterfoder, omgiven av reveterad fasad. Krukväxter placerade på fönsterbrädan.
    Skapa konto
  • Närbild på ett gammalt fönster med blå karm och reveterad fasad; synliga sprickor och skador på fönsterkarmen.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.