5 066 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Hur mycket ström drar en LLVP?
Hög fläkt ger lägre kondenseringstemperatur vid samma värmeeffekt och därmed lite bättre verkningsgrad. Men ljudnivån ökar ju också när fläkten höjs. Beror på var innerdelen sitter placerad för hur den eventuellt stör. I praktiken låter nog många fläkten stå på Auto.
Medlem
· Sverige
· 5 655 inlägg
Exakt så. Auto fläkt skulle jag gissa 98,7% av alla LLVP-ägare väljer, både i värme och kylläge.
Personligen, tveksamt om jag skulle acceptera max ljudvolym från anläggningen jämnt för att nå några procent högre verkningsgrad. Låt anläggningen ordna en lämplig fläkthastighet relativt aktuellt uttag av värme/kyl-effekt är min melodi.
Personligen, tveksamt om jag skulle acceptera max ljudvolym från anläggningen jämnt för att nå några procent högre verkningsgrad. Låt anläggningen ordna en lämplig fläkthastighet relativt aktuellt uttag av värme/kyl-effekt är min melodi.
Medlem
· Sverige
· 5 655 inlägg
Jag menade enbart fläkthastigheten, det är den jag har på auto för att inte störas av onödigt mycket fläktljud. Man får bestämma sig för att köra antingen kyla eller värme, ingen auto på detta.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Föredrar en fast inställning på så hög som jag står ut med.
aggregaten väljer ofta lite för lite flöde och det blir sämre spridning och sen vill jag slippa att den går upp på högsta hux flux
aggregaten väljer ofta lite för lite flöde och det blir sämre spridning och sen vill jag slippa att den går upp på högsta hux flux
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Ett rum funkar det säkert bra och är det trapphus där så stiger värmen.P Pin skrev:
Normalt försöker man nå betydligt fler rum på en våning och då behövs det mer luftflöde.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden