Vi sitter just nu och projekterar vårt framtida kök. Det är bara så j---a svårt att veta hur mycket skåputrymmen man behöver! Utrymmet är flexibelt och utgör egentligen ingen begränsning, vilket ju inte gör det lättare. Vid senaste sammanställningen fick jag det till 13 underskåps- och 10 överskåps"moduler". Hur mycket skåpsutrymmen har ni i era kök?
 
Tycker din fru ( ;))att det är för trångt i skåpen där ni bor nu? Har ni en del saker i andra förråd, men som ni egentligen skulle vilja ha i köket (typ syltgrytan, finporslinet, blomvaser, sopsorteringsbackar, bakmaskinen, e.dy.)? Hur många löpmeter hyllplan har ni där ni bor nu? Fundera över om ni skall ha skåp ända upp till taket eller inte. Fundera över om ni skall ha två, tre eller fyra hyllor i varje överskåp.

Förutsatt att det är trångt i skåpen redan nu (det brukar bli det...), räkna ut hur många löpmeter hyllplan det är, lägg på fem (eller tio) meter till och ett underskåp där ni har barnens leksaker (de kommer att vilja leka i köket, där ni är). Kom ihåg att man kan aldrig få för många köksskåp.
 
Om utrymmet är flexibelt försök att få i ett skafferi som sväljer en massa hylmeter.

Vi har gjort ett 2x1.5m som har hyllor upp till taket.
Det finns också hörnskafferi om du inte har möjlighet till att göra ett litet rum i köket.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.