Jag är i tidigt planeringskede på ett nytt kök. Det är till ett kök på 4.6x4.1m.
Jag vill ha ett kök med köksö och har kollat på lite dyrare alternativ från leverantörer som Ballingslöv, Marbodal, HTH, Puustelli mfl.

Några frågor:

Hur stor rabatt från listpriset kan jag förvänta mig generellt?

Är det något speciellt som leverantörerna lättare kan ge rabatter på?

Brukar köksleverantörerna kunna erbjuda bra rabatt på vitvaror eller är det bättre att beställa online?

Vad är bästa taktiken vid en förhandling med en kökssäljare? Ska man visa offerter från konkurrerande leverantörer eller ska man visa offerter från andra butiker men med samma märke?

Tack på förhand!

Jag kan tycka att det inte är någon idé att komma att vifta med priser och tjata om rabatter det första man gör. Gå till de olika ställena och kolla vad du får för service och vilket förslag du gillar bäst, oftast har de flesta märkena någon kampanj som pågår. Men får man bra kontakt med säljaren så brukar man kunna få ett juste pris också.

Vitvaror bör du få bra pris på i samband med köks köp, sen blir det tusen gånger smidigare att köpa på samma ställe än att beställa på nätet.

Ingen större idé att jämföra rabattsatser i procent kan jag tycka... Många trissar priser för att sen lägga en stor procentsats...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.