F
Enni: Det är inte tiden som jag inte vill satsa, det jag känner mig orolig över är hur mycket kunskap man måste ha. Men jag inser ju mer och mer att ju mer tid man läser på och rotar runt i gamla trådar, pratar med andra som byggt så lär man sig. Sen lär man sig att sila allt snack också. Det finns många "experter" och förståsigpåare som har "sanningen" och sen när man gräver lite djupare så märker man att det bara är nonsens. Så jag har lärt mig att dubbelkolla allt som jag känner mig osäker på.

Personligen tycker jag att det kan vara bra att ha lite koll, behöver inte vara expert men bra att veta skillnaden mellan skruv o spik... :) Det bästa är nog att läsa på lite lagom, vill du inte ha massa speciallösningar så behöver du inte kunna så mycket, själva byggprocessen tar husföretaget hand om.
Ta för vana att dubbelkolla alla uppgifter och begär skriftligt på ändringar och överenskommelser.
Sen är det ju också så att ju mer man vet desto mer jobb blir det på både gott o ont, du kommer på massa specialgrejer som du får fixa, min sambo är elektriker o vårt hus kommer vara fullt av diverse märkliga elinstalationer... :) som sagt bra att veta lite men inte för mycket....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.