1 952 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Hur mycket månadssparar du?
Om det med sparande menas nån summa som är öronmärkt för sparande så är det 2000 för mig(amorteringen). Däremot är det ofta kvar rätt mycket av den förra lönen när den nya kommer så detta är väl då ett sparande. Detta köper jag då ibland fonder för eller flyttar till nåt konto med hög ränta.
Roligt hur vi alla är olika, vore ju ganska trist annars iofs.
Vi sparar just nu 5000/mån men det beräknas gå åt alltihopa under året till renoveringar/tillbyggnader så det kan väl knappast räknas eller...
F. ö så amorterar vi 0:-.
Vi sparar just nu 5000/mån men det beräknas gå åt alltihopa under året till renoveringar/tillbyggnader så det kan väl knappast räknas eller...
F. ö så amorterar vi 0:-.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skål själv. Fånig omröstning.
Vem i h-e kan spara mer än trettitusen kronor i månaden?
Vem i h-e kan spara mer än trettitusen kronor i månaden?
Summan kan ju möjligen vara intressant för SCB men annars beror det väl på så mycket annat. Som jag skrev tidigare så är jag anser jag mig vara snål men vet inte om det stämmer jämfört med andra. Vi har 2 småbarn och ca 27000 netto pga föräldraledighet(35000 annars), lån på 1 miljon samt 4 bilar varav 2 är i vardaglig trafik. Med dessa förutsättningar blir det över 5-10 tusen i månaden som då sparas.
Vad menas med månadssparande? Räknas pensionssparande, sparande åt barn, räntebuffert, amortering etc. också in?
0:- i månaden numera..
Klicka här för att svara