Hej ! Vi har fått en offert på kakel, klinkers och arbete med tätskikt m.m, vissa plattor skall sättas diagonalt. Vi har själva räknat fram att själva kaklet och klinker kostar ca. 26 000 kr. Avser ett badrum på 11,5 kvm, dusch på ca 4 kvm, hall på 3,25 kvm samt kök över köksbänkar.

Offerten är på 76 000 kr!!! Vi tycker att detta är jättemycket.

I stora badrummet blir det 5 skift raksättning i en färg, sedan ett varv list och sedan raksättning i vitt med 7 st tozzetter. På golvet blir det 10X10 klinker diagonalt. I duschen blir det mosikgolv, samt vitt vågigt på väggen som sätts diagonalt på halva väggen och rakt nertill. I köket blri det 10X10 plattor rak sättning med 1 varv infällda tozz.

Jag vill jättegärna jämföra med andra. Och som sagt materialet (kaklet och klinker) har vi uppskattat, dock vet vi inte vad tätskikt och fog m.m. kostar.

Mvh Annika ::)

Det låter faktiskt rimligt. Eller normalt, rättare sagt.
En kompis fick betala 85000 för ungefär samma jobb.

Det låter inte orimligt dyrt. Frågan är vad som ingår, finns tätskikt med som sagt?
Man kan ju göra allt själv om man vill och då kan man spara många pengar, dock måste man tänka på att det är ett litet slitgöra och att det tar längre tid än man tror från början. Sedan får man väl avgöra om man tjänar på att jobba den tiden som den som kaklar jobbar och jämföra priset med om du själv är ledig och gör jobbet. Var är fritiden värd?

Glömde säga att jag aldrig har betalat för kakling då jag gjort alla sådana jobb själv.

Man blir ju lätt fartblind, men i den allmänna konkursen vet e f-n om det märks (OBS! har ej ministerlön)

...dessutom är det kul att se hur kaklet växer fram när man gör det själv och man blir mäkta stolt när man är klar (om man nu är lite petig vill säga!)

Mvh Stefan  :)

Jag har funderat på att kakla men dyrt blir det även om man gör det själv. Var på en golvfirma och han sa att man kunde räkna med, i material, 1000kr/kvm. Kaklet är inte det dyraste utan det är tätskiktet. Räknar man med kakel på 400kr/kvm så tillkommer tätmassa och d.y. för 600kr/kvm.

Dvs med ett kakelkostnad på 26kkr borde total kostnad för material uppgå till ca 60-65 kkr.

Annika di offert är nog ganska rimlig... tyvärr... dyrt med mycke kakel :(

Jonas_O:Jag betalade ca 100 kr/m2 för tätskiktet och
då det var godkänt av försäkringsbolaget duger det till mig ochså.

Bra :D

...man skall alltid lyssna till många källor.

Vet dock inte hur jag skall tolka detta. Killen jag pratade med visste verkligen vad han pratade om.

...eller fick du ett verkligt bra pris för tätskiktet.

I vilket fall som helst var det de siffror jag fick.

Jonas_O:Det var inget specialpris,utan Biltema som börjat sälja en del byggmaterial o el.Är klart billigast
på de varor de för.

Vågar man köpa byggvaror på Biltema? Vad har de för märken/kvalité?

Varför jag frågar är för att vi köpt andra saker där som inte hållt speciellt hög kvalité... Men det är klart, säljer de samma märken som bygghandeln men till billigare pris så är det ju kanon!

Då jag haft en innesäljare från Elektroskandia som dragit elen fick jag veta att Biltema för samma varor som
dom men till halva priset eller ännu lägre.
Det lönade sig inte för mig att handla via hans personal-
rabatt som är 40%,Biltema var ändå billigare,mest skillde
det på elcentralen(1000:- ) identisk o med p-rabatt hos
E-skandia?!

Ahaaa... det var ju verkligen kanon att veta! Tack Ekke!
Får jag fråga vilken elcentral du köpte??

En ordinär 3 raders med trafo,jordfelsbrytare,utebelysningsstyrning+en del platser över.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.