Monterade låshuset och noterar då att det inte sitter nog långt in för det ska gå att montera låset. Det verkar finnas olika storlekar på låshus. Fan!

Går det att göra något åt detta eller är det bara glömma och gå vidare i livet?

MVH

• Närbild av en dörrkant med två borrade hål för låshusmontering, där låshuset inte är tillräckligt inskjutet för att möjliggöra låsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två låshus av metall, liggande på ett träbord, med olika hål och märkningar, diskussion om storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Yale doorman finns inte med 70mm dorndjup.
Om du vill ha en lösning från Yale så får du antingen göra om så 50mm dorndjup passar om det är möjligt utan att karmen är i vägen eller så får du överväga Yale Linus L2 som är ett motorvred som kompletteras till befintligt låshus.
En annan lösning är BG4000 nordic+.

1 123abc skrev:
Yale doorman finns inte med 70mm dorndjup.
Om du vill ha en lösning från Yale så får du antingen göra om så 50mm dorndjup passar om det är möjligt utan att karmen är i vägen eller så får du överväga Yale Linus L2 som är ett motorvred som kompletteras till befintligt låshus.
En annan lösning är BG4000 nordic+.
Dorndjup var en nyhet för mig, en tråkig nyhet… vilket jävla bengel det blev nu. Jag har ett BG som jag skulle byta ut, jag tycker funktionaliteten är kass. Ful och krånglig app och inte ”smart” någonstans. Hela låset känns B.

Demmpa Demmpa skrev:
Sökning på nätet efter "yale doorman l3 70mm" gav bl.a. följande träff,
[länk]
Jag hade inte samma lycka med varken Google eller ai, sökte snett

V Viktig Petter skrev:
Dorndjup var en nyhet för mig, en tråkig nyhet… vilket jävla bengel det blev nu. Jag har ett BG som jag skulle byta ut, jag tycker funktionaliteten är kass. Ful och krånglig app och inte ”smart” någonstans. Hela låset känns B.
Yale Linus L2 har stöd för matter så du kan även integrera den till en hemautomation om du inte trivs med den appen samt finns Yale dot eller Smart keypad 2 om så önskas men även Smart Video Doorbell om du vill ha en "porttelefon"/kamera ringklocka.
https://yalehome.se/nyheter/2025-nyheter/yale-linus-far-stod-for-matter
https://yalehome.se/matter

Det kanske inte är den lösningen du önskar men det är ett alternativ för att göra ditt befintligt lås smartare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.