Hej!

Jag har tänkt att byta ut mina murkna träfönster i källarenvåningen och tog bort ett av fönstrena för att mäta exakt mått.
Men jag blir lite fundersam på hur jag ska montera fönstrena i botten? Eftersom jag tänkt använda PVC fönster och huset är av tegel/byggblock så är det väl smidigast med skum. Men tittar man på hur det ser ut nedertill så finns det ju inte mycket för fönstret att vila på ? 3 små träbitar som sticker ut 2-3cm och sedan är det resten isolering..?
Kan jag montera med skum iaf och låta sidorna hålla fönstret på plats , och sedan spruta skum över och under för att täta?

Ett gammalt träfönster med rullgardin delvis demonterat från en tegelvägg, exponerande isolering och trästöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsteröppning i källare med exponerade träbitar och isolering efter borttagning av gammalt fönster.
Skapa konto
Nedmonterat träfönster med synliga tegel, isolering och trästöd i en källare.
Skapa konto
Hand som pekar på en avlägsnad fönstersektion i källare med synlig isolering och små trästöd under tegelvägg.
Skapa konto
Öppet fönsterschakt i källarvåning med synlig isolering och tre utstickande trästöd längs bottenbjälklaget.
Skapa konto

Glömde kolla under isoleringen... det är ju betong ca 3-4cm ner (y) Det borde gå att lägga träklossar under då?

Öppet golvområde med isolering och synligt betonglager under träregel vid ett byggprojekt.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.