hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Håller på med bygget av mitt förråd och undrar hur jag bäst eller enklast gör för att få det vind- och insektstätt mellan takbalkarna ovanpå hammarbandet?
Det kommer sitta vindpapp under panelen, bör jag dra upp den och häfta i sponttaket?
Jag vill samtidigt säkra skarven mellan panelen och sponttaket mot insekter och feta spindlar, ska jag då sätta insektsnät på hammarbandet och upp mot sponten och sidorna på takbalkarna?
Och för den som undrar så kommer jag montera ventiler för att få en kontrollerad självdragsventilation. Hade jag haft öppet mellan takbalkarna lär jag få sopa snö inne i förrådet på vintern.
Så här ser det ut nu från insidan:
Det kommer sitta vindpapp under panelen, bör jag dra upp den och häfta i sponttaket?
Jag vill samtidigt säkra skarven mellan panelen och sponttaket mot insekter och feta spindlar, ska jag då sätta insektsnät på hammarbandet och upp mot sponten och sidorna på takbalkarna?
Och för den som undrar så kommer jag montera ventiler för att få en kontrollerad självdragsventilation. Hade jag haft öppet mellan takbalkarna lär jag få sopa snö inne i förrådet på vintern.
Så här ser det ut nu från insidan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Funderar på att sätta en list av bärläkt i sponttaket parallellt med hammarbandet. Lite lurigt bara med infästningen av denna, vill ju inte riskera dra skruv genom pappen på andra sidan sponten.
Eller så drar jag insektsnät mellan hammarbandet och sponttaket och häftar så det blir så tätt som möjligt.
Inga åsikter, någon?
Eller så drar jag insektsnät mellan hammarbandet och sponttaket och häftar så det blir så tätt som möjligt.
Inga åsikter, någon?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden