18 364 läst ·
5 svar
18k läst
5 svar
Hur montera vattenutkastare?
Har en vattenutkastare som har hamnat inne i garaget när vi byggde till det. Behöver flytta utkastaren ca 80 cm.
Hur gör jag?
Behöver jag bara borra mig ut genom väggen på det nya stället och skruva dit den som den satt innan? Vad ska man tänka på?
Praktiskt nog skulle även det nya hålet sitta under diskbänken i tvättstugan.
Huset är ett fåtal år gammalt Trivselhus.
Hur gör jag?
Behöver jag bara borra mig ut genom väggen på det nya stället och skruva dit den som den satt innan? Vad ska man tänka på?
Praktiskt nog skulle även det nya hålet sitta under diskbänken i tvättstugan.
Huset är ett fåtal år gammalt Trivselhus.
Har du en gammal utkastare som inte tömmer sig själv om slang är ansluten,
så kan det vara vettigt att köpa en ny. De kostar några hundralappar,
men minimerar risken för frysning. Kopparrör tål bara några få frysningar innan de spricker.
Jag fick min gamla utkastare sönderfrusen. Lyckligtvis sitter ju själva ventilen på insidan,
så det började inte rinna förrän jag satte på vattnet nästa gång.
/Hasse
så kan det vara vettigt att köpa en ny. De kostar några hundralappar,
men minimerar risken för frysning. Kopparrör tål bara några få frysningar innan de spricker.
Jag fick min gamla utkastare sönderfrusen. Lyckligtvis sitter ju själva ventilen på insidan,
så det började inte rinna förrän jag satte på vattnet nästa gång.
/Hasse
Anslut en slang och spola vatten. Stoppa flödet genom att blockera slangen.
Stäng av vattnet med utkastaren. Övertrycket i slangen och det vatten som fanns inuti utkastaren ska nu rinna ut ur utkastaren, annars har du en "gammal".
/Hasse
Stäng av vattnet med utkastaren. Övertrycket i slangen och det vatten som fanns inuti utkastaren ska nu rinna ut ur utkastaren, annars har du en "gammal".
/Hasse
Klicka här för att svara