2 260 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hur montera tätningsmuffar i fördelarskåp?!
Hej
Har nu fått hem rätt tätningsmuffar och tänkte montera dem igår. Men jag får verkligen inte igenom dem.. Testade först att dra på dem från ovan men insåg att de måste dras på rören innan jag monterar skåpet..
Får ändå inte i dom i hålen.. Svåraste är den 32 mm tjocka matarledningen. Men även de vanliga 25 mm skyddsrören ger huvudvärk..
Ska man dränka dem i glidmedel?
Har nu fått hem rätt tätningsmuffar och tänkte montera dem igår. Men jag får verkligen inte igenom dem.. Testade först att dra på dem från ovan men insåg att de måste dras på rören innan jag monterar skåpet..
Får ändå inte i dom i hålen.. Svåraste är den 32 mm tjocka matarledningen. Men även de vanliga 25 mm skyddsrören ger huvudvärk..
Ska man dränka dem i glidmedel?
Ja använd glidex, eller silikonspray,
Det.går bara att ta i lite, använd en liten skruvmejsel att peta i med
Det.går bara att ta i lite, använd en liten skruvmejsel att peta i med
Vill minnas att jag montera dem innan rören.
Annars går det ju inte kompremera dem för att få in dem i hålen.
Meckigt var det men inte så meckigt att man måste ha lube.
Annars går det ju inte kompremera dem för att få in dem i hålen.
Meckigt var det men inte så meckigt att man måste ha lube.
Normalt är ju att gummi-genomföringen monteras innan röret.
I skåpet monterar du den innan röret utan smörjmedel.
När du sen trär i röret så är det en fördel att smörja så det glider lätt.
Både golvvärmeskåpen och vattenskåpen har 40mm hål i botten så båda varianterna kan man byta gummit i.
I skåpet monterar du den innan röret utan smörjmedel.
När du sen trär i röret så är det en fördel att smörja så det glider lätt.
Både golvvärmeskåpen och vattenskåpen har 40mm hål i botten så båda varianterna kan man byta gummit i.
Klicka här för att svara