Administrator
· Skåne
· 6 522 inlägg
Jag har köpt en ny grästrimmer. En Husqvarna 325iL och en stålborste för att ta bort ogräs mellan smågatsten på garageuppfarten.
Men nu när jag försöker montera dit stålborsten så roterar den inte runt. Motorn burrar bara till. Vad gör jag för fel, hur får jag den att rotera?
Det sitter en ”medbringare” mellan maskinen och stålborsten och en bricka mellan muttern och stålborsten. Jag skruvar fast muttern med en kombinyckel.
Men nu när jag försöker montera dit stålborsten så roterar den inte runt. Motorn burrar bara till. Vad gör jag för fel, hur får jag den att rotera?
Det sitter en ”medbringare” mellan maskinen och stålborsten och en bricka mellan muttern och stålborsten. Jag skruvar fast muttern med en kombinyckel.
Medlem
· Stockholm
· 713 inlägg
Troligen orkar inte maskinen. Verktyget är för tungt.
Är du säker på att du kan använda den borsten på din maskin?
Är du säker på att du kan använda den borsten på din maskin?
Känns som om något blivit för hårt åtdraget, antingen att något ligger emot själva huset eller så..Per Eskilsson skrev:Jag har köpt en ny grästrimmer. En Husqvarna 325iL och en stålborste för att ta bort ogräs mellan smågatsten på garageuppfarten.
För trimmern borde orka dra runt den borsten utan motstånd..
Produkter som diskuteras: "distansbricka"
Distans- & justeringsbrickor
Nedan hittar du vårt sortiment inom distans- & justeringsbrickor.
Läs mer
Administrator
· Skåne
· 6 522 inlägg
Ja, den var monterad på när jag köpte den men eftersom mitt BLi20-batteri 1,2 kg(?) på 4 ampere (har beställt ett nytt BLi30 1,9 kg på 7,7 ampere) bara orkade i 10 minuter så bytte jag till tråd istället men nu vill jag byta tillbaka efter att ha laddat batteriet igen.
Administrator
· Skåne
· 6 522 inlägg
Nej, den går inte att snurra runt för hand. Kan jag ha tappat en distansbricka eller sätter jag fast dem i fel ordning?Matti_75 skrev:
Så här ser det ut.
Administrator
· Skåne
· 6 522 inlägg
Jag har försökt men jag får inte till det. Det känns som att det saknas en bricka.
Kan inte minnas att jag sett några andra brickor än medbringaren och distansbrickan.
Och det känns spontant som att stålborsten är för tung och klumpig för att maskinen ska orka snurra runt den med motstånd tillräckligt länge. 10 minuter är alldeles för kort tid. Även 15-20 minuter är inte tillräckligt bra.
Synd, det känns som att jag har gjort en dålig uppgradering från 115iL till 325iL.
Kan inte minnas att jag sett några andra brickor än medbringaren och distansbrickan.
Och det känns spontant som att stålborsten är för tung och klumpig för att maskinen ska orka snurra runt den med motstånd tillräckligt länge. 10 minuter är alldeles för kort tid. Även 15-20 minuter är inte tillräckligt bra.
Synd, det känns som att jag har gjort en dålig uppgradering från 115iL till 325iL.
Det ”låter” som stålborsten tar i godset och blir fast när du drar åt muttern.
Är stålborsten ett passande tillbehör till trimmern? 🙄
Det blev ingen pryl över?
Någon distansbricka eller så som kunde fått borsten längre från växelhuset?
Stålborsten ser inte centrerad ut på fotot (eller så är det en synvilla / fotoeffekt).
Kanske prylen under borsten, med räfflor i mitten, sitter på fel håll så den inte centrerar borsten?
(Kinaborste)
Är stålborsten ett passande tillbehör till trimmern? 🙄
Det blev ingen pryl över?
Någon distansbricka eller så som kunde fått borsten längre från växelhuset?
Stålborsten ser inte centrerad ut på fotot (eller så är det en synvilla / fotoeffekt).
Kanske prylen under borsten, med räfflor i mitten, sitter på fel håll så den inte centrerar borsten?
(Kinaborste)