Hej
Vi har köpt duschkabinen Hafa Glacier 2d (1350-1425) och ska montera ihop det med slutväggen Glacier V (690-710). Vi har problem med att få ihop dem med varann om någon har koll på hur det egentligen ska gå till?
Vi fick ställa glaset lite på sidan för att få i det i de profiler som
monterats i väggen. Problemet är att det inte går att göra samma sak för
den sista profilen som håller ihop slutväggen med den långa väggen. Som
det är nu så har vi fått fast profilen i den korta väggen, men inte den långa. I
och med att profilen är smalare än ramen som ska i den så går det inte att
få i ramen i den när allt är monterat.
Beskrivningarna från Hafa är under all kritik. Det är mer gissningslek än vettiga instruktioner. Och för att få ihop allting finns det ingen beskrivning överhuvudtaget.
Är det någon annan själ som köpt samma dusch och fått ihop det? Tacksam för vägledning...